Energierepen

Home/Eiwit snacks/Energierepen

Energierepen voor een makkelijk tussendoortje

Energierepen en sportrepen zijn repen op basis van koolhydraten. Deze bars zorgen ervoor dat je beter kan presteren tijdens je training of duursport door de koolhydraten boost. Ze zijn lekker en gemakkelijk te eten voor of tijdens de inspanning. Health Advies Breda werkt het liefst met de Energy Bars van Hammer Nutrition. Deze energierepen bieden langdurig betrouwbare energie en zijn makkelijk verteerbaar. De koolhydraten zorgen voor meer uithoudingsvermogen. Doordat er in de sportrepen van Hammer geen toegevoegde geraffineerde suikers zitten geeft het een consistente en betrouwbare vorm van energie.

Het is een combinatie van complexe koolhydraten, plantaardige kwalitatieve proteïne en gezonde vetten. De bars kunnen gezien worden als hulpmiddel voor energie voor langdurige duurtrainingen en wedstrijden of als een maaltijdvervanging. De reden zijn soja-, zuivel- en glutenvrij en is een goede bron van vezels. De sportrepen zijn er in de smaken almond raisin, cranberry, chocolate chip en oatmeal apple. De repen zijn klein van formaat en daardoor ook uitermate geschikt voor tijdens een training. Je kan ze gemakkelijk in een zakje van je kleding doen en je zal er geen last van hebben. Een andere mooie toevoeging van een koolhydraatbron voor duurtrainingen zijn de gelletjes van Hammer Nutrition.

Energie- en sportrepen voor, tijdens en na je training

De belangrijkste eigenschap van energierepen en sportrepen is dat ze meer koolhydraten bevatten dan een reguliere eiwitreep. Voor sporters is het erg belangrijk om voldoende koolhydraten binnen te krijgen gedurende de dag en rondom een training. Dit is namelijk een belangrijke bron van energie voor het lichaam.

Voor het sporten is het altijd van belang om voldoende koolhydraten te eten om je glycogeenvoorraden goed gevuld te krijgen. Hoe intenser je training is, hoe meer glycogeen je nodig hebt, aangezien dit de brandstofvoorraad van je lichaam is. Tijdens een lange, intensieve training dat bijvoorbeeld langer dan 1,5 uur duurt is het daarbij aan te raden om een vorm van snelle koolhydraten tijdens het trainen binnen te krijgen. Zeker tijdens een duurtraining verbruikt je lichaam meer glycogeen dan bij een krachttraining.

Na het trainen zal je je glycogeenvoorraad ook weer aan moeten vullen, omdat deze aangetast is tijdens het sporten. Je lichaam is na de training gevoeliger voor een correcte opname van koolhydraten. Het inzetten van een reep die rijk is aan koolhydraten is dan ook zeker aan te raden rondom je (duur)training. Energierepen zijn erg gemakkelijk in gebruik en ideaal ook om mee te nemen. Dankzij de lekkere smaak en goede macro’s kan je het ook gewoon inzetten als een snack.