Welke supplementen gebruik ik tijdens de workout?

Er zijn verschillende supplementen die tijdens de workout ingezet kunnen worden. Bij Health Advies Breda hebben we hier een uitgebreid aanbod in. Een voedingssupplement is een toevoeging voor je dagelijkse voedingspatroon en bewegingspatroon. Ook voor supplementen voor voor een training, na een training of voor dagelijkse basis kan je bij ons terecht. Er zijn verschillende toevoegingen die tijdens een workout gebruikt kunnen worden. Wel is het belangrijk om te weten welke het beste bij jouw doel passen. Supplementen worden met regelmaat ingezet tijdens het trainen om het beste uit je workout te halen en optimaal te kunnen presteren en te herstellen.

Naast losse supplementen zijn er bij Health Advies Breda ook mooie producten te koop met een combinatie van verschillende stoffen die aan te raden zijn voor tijdens de workout. Deze supplementen worden vaak ingezet voor meer energie, een beter herstel en optimale prestatie. Bij Health Advies Breda kan je ook terecht voor advies over welke supplementen het beste bij je passen en hoe je ze het beste kan inzetten voor tijdens je training. In de winkel is het tevens mogelijk om bijvoorbeeld een BCAA soort te proeven om te kijken of dit bevalt.

Meest gebruikte supplementen voor tijdens de workout

Een van de meest gebruikte supplementen voor tijdens de workout zijn aminozuren. Hierbij kan gedacht worden aan een compleet amino profiel of enkel de BCAA’s of EAA’s. Aminozuren dragen bij aan een optimaal spierherstel en zijn bevorderlijk voor spieropbouw. Aminozuren en BCAA’s zijn in zowel poedervorm of capsules te bestellen. De poedervorm is er in verschillende smaken. Bij Health Advies Breda is het ook mogelijk om BCAA’s of EAA’s te krijgen met een toevoeging van Glutamine. Glutamine is ook weer een aminozuur die erg belangrijk is voor de hersenwerking en de eiwitsynthese.

Tijdens een training kan er ook gekozen worden om koolhydraten toe te voegen. Terwijl aminozuren aan te raden zijn voor iedere sporter, worden koolhydraten ingezet bij meer specifieke doeleinden. Bij intensieve duurtrainingen zoals langer dan 1,5 uur hardlopen of een heftige crossfit training worden snel opneembare koolhydraten ingezet tijdens de training voor een energietoevoer voor als de glycogeenvoorraad leger wordt. Ook krachtsporters, powerlifters of weightlifters die spieropbouw willen zetten koolhydraten in tijdens de training. Dit helpt namelijk om de glycogeenopslag te optimaliseren. Hoe meer glycogeen te hebt, heb je een grotere kracht voorraad en een verbeterd uithoudingsvermogen. Tevens zorgt spierglycogeen voor een voller ogende spiermassa.